Sunday, August 28, 2005

Tuhan !


Tuhan, bersimpuh ku lemah tak berdaya di hadapan-Mu ! Aku lelah, Tuhan ! Aku lelah sekali.Setapak demi setapak aku aku jalani lorong panjang kehidupan aku.Terkadang duri-duri tajam menancap di telapak kakiku namun aku hanya mampu merintih perlahan. Dalam sekejap kobaran api siap membakar segala kesombongan ku. Aku menggigil saat angin es membekukan asa dan cinta di hati ku. Topeng-topeng penuh kepalsuan siap menertawakan kegagalanku. Kemana perginya air mata ? Perih di hatiku membuat aku berteriak..teriakkan tanpa suara...Hatiku bergejolak, menjerit, menangis berontak. Aku lelah, Tuhan ku ! Jatuh aku bersimpuh di hadapan-Mu. Mengapa kau beri cobaan dan rintangan seperti ini ? Kenapa jawab-Mu tiada...Kenapa Engkau terdiam ketika aku berada dalam ketidak pastian ? Aku menatap sekelilingku...semua kosong..hampa...

Tapi aku tahu...aku harus tetap melangkah dengan sisa tenaga aku demi mencapai satu titik di lorong ini.Dalam mencari kesempurnaan diri.Aku lelah..tapi aku harus bertahan menggapai segala angan...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home